niedziela, 21 czerwca 2015

"Klątwa Tygrysa"- cytaty

Hej! Dziś przedstawiam Wam cytaty z "Klątwy Tygrysa".

"Nawet dobrym ludziom przytrafia się czasem coś złego". 
 
"Klucz do szczęścia to starać się wykorzystać to, co przyniesie los, i być za to wdzięcznym."
 
"Kiedy życie wręcza ci cytrynę, upiecz ciasto cytrynowe."
 
"To, że czasem potrzebujemy pomocy, nie znaczy, że jesteśmy słabi."
 
"W tej chwili moje wspomnienia to najcenniejsze, co mam. Zrobiłabym wszystko, żeby je chronić (...)."
 
"Ja przez wiele lat gotów byłem dać wszystko, żeby pozbyć się wspomnień. Zdawało mi się, że gdy wyrzucę z pamięci to, co się wydarzyło, wreszcie będę mógł zacząć żyć."
 
"Naucz się cieszyć teraźniejszością. Doceniaj to, co przeżywasz, bo cenne chwile zbyt szybko przemijają i jeśli wciąż tylko spoglądasz w przyszłość, bądź tęsknisz za przeszłością, zapominasz o tym, by czerpać radość z tego, co tu i teraz."
 
"Śmierć po prostu przychodzi i już. Nic na to nie poradzisz. Możesz jedynie robić co w twojej mocy, żeby pomóc tylu ludziom, ilu się tylko da."
 
"Kiedyś bałam się śmierci. Nie swojej, ale najbliższych. To mnie paraliżowało. Nie pozwalało być szczęśliwą. Teraz już wiem, że niepotrzebnie."
 
"-Przed śmiercią nie ma ucieczki.
-Nie, nie ma. Ale jest jeszcze życie."
 
"To, że nie dopuszczamy do siebie szczęścia, jest obelgą dla pamięci naszych najbliższych. Odrzucamy własną przyszłość i marnujemy możliwości. Każde z nas ma w życiu cel, przeznaczenie, i żeby je wypełnić, musimy sięgnąć wyżej, niż to uważaliśmy za możliwe."
 
"Pewna mądra kobieta powiedziała mi kiedyś, że muszę wysłuchać lekcji kwiatu lotosu. Wszystko, czego doświadczamy , to, co dobre, i to, co złe, zakorzenia nas w  życiu jak muł w rzece. Być może tkwimy w bólu i cierpieniu, ale naszym zadaniem jest wznieść się ponad nie, sięgnąć słońca i rozkwitnąć. Tylko wtedy rozświetlimy świat wokół nas."
 
"Musiałem stać się osobą, którą we mnie widziałaś, po to, abyś ty stała się osobą, która teraz przede mną stoi."
 
 
W komentarzach napiszcie mi, czy czytaliście już "Klątwę Tygrysa", a jeśli tak, to co o niej sądzicie :D
 
Złodziejka książek 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz